Po raz pierwszy w historii swoje siły połączyły dwa podmioty, które wspólnie oferują innowacyjny produkt oszczędnościowo-inwestycyjny. Klub Podróżników Soliści oraz platforma transakcyjna Netfund.pl wprowadziły na rynek program regularnego oszczędzania, którego głównym celem oprócz oszczędzania jest odłożenie kapitału potrzebnego do sfinansowania atrakcyjnej wycieczki.


Skąd pomysł tak egzotycznego na pierwszy rzut oka połączenia dwóch zupełnie niezwiązanych ze sobą firm i zaoferowanie jednego produktu? Powód był prosty – nie wszystkich stać na wykupienie wartej kilka tysięcy wycieczki, tym bardziej, że biura podróży raczej nie oferują odpłatności w większej liczbie rat.

Wspólny projekt Netfund i Solistów wychodzi zatem naprzeciw wszystkim, którzy podróż swojego życia mają dopiero przed sobą (lub chcą ją powtórzyć), jednak nie stać ich jednorazowo na pokrycie kosztów z nią związanych. Maroko i Kuba – to kierunki, które są celem Solistów w najbliższym czasie. I choć ceny wycieczek są w stosunku do ofert biur podróży niezwykle konkurencyjnie, wciąż jest to koszt kilku tysięcy złotych.

Koncepcja produktu zakłada zatem umożliwienie klientom łatwe, przejrzyste i regularne oszczędzanie mniejszych kwot (250 złotych – Maroko lub 520 złotych – Kuba) miesięcznie, co w ciągu roku pozwoli na odłożenie wystarczającej do wykupienia wycieczki sumy. Co jednak w konstrukcji produktu najistotniejsze, to że zakłada on nie tylko samo oszczędzanie, ale i inwestowanie w fundusze przy pomocy platformy Netfund.pl. Dzięki temu końcowa kwota ma szanse być znacząco większa, niż ta, potrzebna do opłacenia wycieczki.

Środki klientów lokowane są w wybranych przez klienta funduszu, który pozwala na inwestowanie na giełdzie, w obligacje lub inne aktywa. Za sam proces inwestowania odpowiada jednak nie klient, a zarządzający funduszem, który wedle swojej wiedzy oraz kompetencji dba o możliwie efektywną i atrakcyjną stopę zwrotu. Sam fundusz wybrać jednak musi klient, a pomogą mu w tym umieszczone przy funduszach oznaczenia jak kompas (logotyp partnerów akcji) czy gwiazdki (rating Netfund), a także eksperckie komentarze współpracujących z serwisem analityków.

 

„Pomysł zrodził się w naszych głowach już jakiś czas temu. Dopiero jednak teraz udało nam się pozyskać do współpracy partnera” – mówi Łukasz Nowak, założyciel i pomysłodawca Solistów. „Często stawaliśmy wobec problemu dużej liczby chętnych przygód znajomych, którzy nie mogli sobie pozwolić na taki wydatek. Projekt z transakcyjną Netfund.pl te problemy rozwiązuje” – dodaje.

 

 

Anna Stanek, prezes zarządu Netfund.pl sp. z o.o. wskazuje główne założenia jeśli chodzi o specyfikację samego rozwiązania: „Przygotowując ofertę dla klientów staraliśmy się przede wszystkim położyć nacisk na prostotę narzędzia – brak zbędnych formalności i zawiłych procedur” – ocenia Anna Stanek. „Produkt ma być czytelny i zrozumiały dla wszystkich, pozwalając na efektywne oszczędzanie, co doprowadzić ma do osiągnięcia założonego celu” – dodaje.

 

Co zrobić aby rozpocząć oszczędzanie i przygodę wspólnie z Solistami i Netfund? Wystarczy wybrać wycieczkę, na którą chcę się odłożyć pieniądze (Maroko lub Kuba), zarejestrować się w serwisie Netfund.pl, wybrać fundusz i zacząć oszczędzać. Po 12 miesiącach można opłacić wycieczkę z odłożonej kwoty, bądź kontynuować inwestowanie, płacąc za nią z własnej kieszeni.

Największą zaletą akcji jest dobrowolność jej kontynuowania. W razie zmiany planów bez żadnych konsekwencji można po prostu przerwać oszczędzanie. Inwestorów powinien także zachęcić fakt, iż kupują fundusze online za 0 zł, a nadana przez Netfund.pl zniżka będzie obowiązywała nadal, również po zakończeniu kampanii. Warto w tym przypadku wziąć pod uwagę to, jak fundusz radził sobie przez ostatnie 12 miesięcy – być może to ułatwi podjęcie decyzji o ewentualnej kontynuacji inwestycji.

Wszystkie szczegóły dotyczące produktu dostępne są na dedykowanej stronie internetowej: www.oszczedzajznetfund.pl