Pasażerowie coraz bardziej inwestują swój czas i pieniądze w poszukiwanie większego komfortu podróży lotniczej

 

Według międzynarodowych badań prowadzonych przez firmę Airbus nowe pokolenie wymagających pasażerów coraz częściej szuka informacji o komforcie miejsc w samolocie przed zarezerwowaniem biletów na długodystansowe trasy obsługiwane przez przewoźników tradycyjnych.

Są oni także gotowi sięgnąć głębiej do kieszeni i zapłacić wyższą kwotę za większą  wygodę podróżowania klasą ekonomiczną. Około 54 procent pasażerów uważa, że podniesienie komfortu podróży poprzez korzystanie z wygodniejszych foteli lotniczych jest bardzo ważne, w związku z czym 41 procent z nich gotowych jest zapłacić więcej w klasie ekonomicznej, a pięć procent rozważyłoby zmianę klasy w celu zwiększenia komfortu. Ta rosnąca grupa osób latających klasą ekonomiczną coraz mniej chętnie akceptuje ciasne fotele, a 34 procent pasażerów korzysta ze specjalistycznych serwisów internetowych, próbując dokładnie ustalić rodzaj foteli w samolocie przed zarezerwowaniem biletu.

 

Jako trzy główne czynniki dyskomfortu podczas lotów długodystansowych wymieniane są niewygodne warunki do snu, ból pleców i ból nóg. Pasażerowie twierdzą również, że zbyt wąskie fotele mogą mieć zły wpływ na ich samopoczucie po wylądowaniu, czego przykładem jest zmęczenie i bóle mięśni. Samopoczucie po podróży jest szczególnie ważne dla pasażerów biznesowych, którzy muszą dbać o to, by móc później radzić sobie z czekającymi ich obowiązkami służbowymi. W zależności od regionu aż 70 procent pasażerów podróżujących klasą ekonomiczną lata w celach biznesowych*.