LOT zdobył tytuł „Najlepszej Linii Lotniczej Dalekiego Zasięgu” przyznawany co roku przez serwis pasazer.com. Co ważne nagrodę w głosowaniu przyznają czytelnicy portalu, a więc znawcy branży i osoby często podróżujące. To nie jedyna nagroda, jaką w tegorocznym plebiscycie pasazer.com otrzymał LOT.

 

Polski przewoźnik okazał się bezkonkurencyjny jeśli chodzi o swoją flagową ofertę połączeń dalekiego zasięgu.W tej kategorii głosujący przyznali LOT-owi pierwsze miejsce.

 

 „Pasażerowie podróżujący rejsami dalekiego zasięgu oczekują jak największej wygody na pokładzie, na co składa się wyposażenie kabiny, posiłki w czasie rejsu czy system rozrywki pokładowej. LOT to doskonale rozumie. Cieszymy się, że pasażerowie docenili ogrom pracy, jaki włożyliśmy by nasz produkt był jak najwyższej klasy i jakości.Mamy się czym chwalić, bo każdy rejs na pokładzie naszych Dreamlinerów to wyjątkowe przeżycie” – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej.

 

W plebiscycie docenione zostały też nowe połączenia LOT-u.

 

Otworzenie połączeń do Seulu i Tokio zostało uznane za Wydarzenie Roku, a sama trasa Warszawa – Tokio została ogłoszona Trasą Roku. Obie te nagrody przyznała LOT-owi kapituła, w skład której weszli przedstawiciele branży lotniczej, eksperci i dziennikarze zajmujący się tematyką lotniczą.

 

Za wydarzenie roku szczególnie uznano rozwój połączeń dalekiego zasięgu.

 

„Od początku wiedzieliśmy, że wraz z końcem okresu restrukturyzacji będziemy mieli tylko jedną szansę by zawalczyć o pasażerów i rynek. Podjęliśmy to wyzwanie otwierając w 2016 roku ponad 25 nowych połączeń, w tym aż dwa połączenia dalekiego zasięgu – do Tokio i Seulu. Oba okazały się dużym sukcesem. W tym roku zamierzamy otworzyć co najmniej trzy kolejne – do Los Angeles, Newark i między Krakowem a Chicago. To oznacza, że w ciągu zaledwie dwóch lat nasza siatka połączeń dalekiego zasięgu się podwoi” – mówi prezes LOT-u, Rafał Milczarski.

 

Ta sama kapituła przyznała Rafałowi Milczarskiemu tytuł menadżera roku.

 

 „Odbieram tę nagrodę jako uznanie dla heroicznej pracy, jaką w rozwój LOT-u włożyli wszyscy pracownicy naszej firmy. To, jak zmienia się postrzeganie LOT-u, jakim sukcesem okazują się kolejne nowe połączenia i jak rośnie liczba pasażerów chwalących nasze usługi jest wyłącznie ich zasługą. W tym miejscu chciałbym im za to zaangażowanie szczególnie podziękować” – dodaje prezes LOT-u.

 

Polski przewoźnik otrzymał również drugie miejsce w kategorii Najlepsza Linia Lotnicza na Rejsach Krótkiego Zasięgu. To również ważne wyróżnienie, które pokazuje, jak wysoko pasażerowie oceniają serwis na najbardziej popularnych, krótkich połączeniach.W sumie LOT w swojej ofercie ma dziś ponad 65 połączeń, w tym aż 9 dalekiego zasięgu.

 

Na wszystkich rejsach polski przewoźnik jako jedyny oferuje aż trzy klasy podróży – klasę biznes, ekonomiczną oraz ekonomiczną premium. LOT ma jedną z najmłodszych flot w Europie, czego sztandarowym przykładem jest flota samolotów dalekiego zasięgu złożona tylko i wyłącznie najnowocześniejszych na świecie Boeingów 787 Dreamliner.

 

Jeszcze w tym roku LOT pozyska 4 samoloty Boeing 737-800 NG, zupełnie nowe Boeingi 787-8 Dreamliner oraz Boeingi 737 MAX 8. Wszystkie te działania są elementem realizacji strategii rentownego wzrostu LOT-u do 2020 roku.