W dniach 17 –19 października w mieście Puerto Plata na północy kraju odbyła siędruga edycja targów międzynarodowych „Discover Puerto Plata Marketplace”.

Organizatorzy targów nawiązali do zeszłorocznej edycji, która miała na celu odnowienie zainteresowania tą destynacją i włączenie jej do grona popularnych celów wśród turystów zagranicznych.
Puerto Plata (srebrny port) było bardzo popularne wśród turystów przede wszystkim w latach 90 – tych. Tutejsze hotele jako pierwsze na świecie zaczęły oferować usługę all-inclusive. Wraz z rozbudową bazy hotelowej w innych częściach Dominikany, turyści stopniowo przenieśli się na południowy wschód do kurortów Punta Cana oraz La Romana. Ministerstwo Turystyki oraz Cluster Puerto Plata chcą ten niegdyś bardzo popularny region pobudzić, ożywić. „Od zeszłego roku odnotowujemy dodatnie tempo wzrostu liczby zagranicznych turystów. Jest to dla nas wyraźnie pozytywny sygnał, że jesteśmy na dobrej drodze.,“ ocenił wspomnianą inicjatywę wiceminister turystyki Fausto Fernandez podczas ceremonii otwarcia targów. Puerto Plata oferuje naprawdę wszystko: wysokiej jakości hotele, różnorodne plaże, kulturę, historię, piękne krajobrazy, góry, wodospady, sątu także idealne warunki do uprawiania sportów wodnych. „Prowincja Puerto Plata jest najbardziej wszechstronnym miejscem na Karaibach. Turysta, który tu przyjedzie nie ma szans podczas jednej wizyty poznać całej oferty tej oferowanej przez tą destynację,“ mówi o tym regionie dominikański minister turystyki Francisco Javier Garcia.

W zeszłym roku zakończyła się modernizacja międzynarodowego lotniska Puerto Plata, powstała oferta nowych wycieczek tematycznych, skupiono się również na programach sportowych.
W targach wzięły udział delegacje z zagranicznych biur Ministerstwa Turystyki, lokalne i międzynarodowe media specjalizujące się w turystyce oraz łącznie 140 operatorów turystycznych i 50 wystawców, włącznie z ofertami uzupełniającymi miejscowych hotelarzy.