Agoda.com, jeden z największych serwisów rezerwacyjnych w Azji, część notowanej na NASDAQ Priceline Group (Nasdaq:PCLN), opublikował wyniki swego najnowszego sondażu Travel Smarts, z którego wynika, że osoby podróżujące służbowo poświęcają najmniej czasu na porównywanie ofert hoteli przed dokonaniem rezerwacji.

W ankiecie przeprowadzonej w marcu 2014 roku serwis Agoda.com zapytał 65 tysięcy podróżujących o to, jak ważne są dla nich oceny innych klientów, ile takich opinii przeglądają zanim dokonają rezerwacji, oraz czy zdecydowaliby się na rezerwację noclegu w hotelu, który nie posiadałby ani jednej recenzji.

– Na wybór hotelu często mają wpływ opinie krążące na jego temat, nic więc dziwnego, że oceny innych osób odgrywają ważną rolę przy podejmowaniu decyzji – powiedział Timothy Hughes, wiceprezes ds. marketingu w Agoda.com. – Nasz serwis udostępnia ponad 7 milionów zweryfikowanych recenzji autorstwa gości hotelowych z całego świata, dzięki którym nasi klienci mogą poznać zdanie podobnych do siebie (lub też innych) użytkowników o przeglądanym akurat hotelu.

Większość ankietowanych* (ponad 63%) przy wyborze miejsca noclegowego bierze pod uwagę co najwyżej dziesięć ofert. Dwadzieścia sześć procent podróżujących wybiera spośród puli 11-25 hoteli, a tylko nieco ponad 10% klientów odwiedza 25 lub więcej stron.

W przypadku klientów biznesowych odsetek osób, które przeglądają nie więcej niż dziesięć ofert jest jednak o 10% wyższy i wynosi 74%. Nie jest więc zaskoczeniem, że osoby podróżujące służbowo przykładają stosunkowo najmniejszą wagę do opinii innych gości – 43% z nich stwierdziło, iż nie jest to ważny czynnik przy wyborze miejsca noclegowego, w porównaniu z 38% respondentów ze wszystkich innych ankietowanych grup.

Na recenzjach najmniej polegają klienci biznesowi z Japonii – 59% z nich przyznało, że nie przywiązuje do nich żadnej wagi. Tuż za nimi uplasowali się podróżujący służbowo Australijczycy (53%), Francuzi (51%), Brytyjczycy (46%) oraz Amerykanie (39%). Zupełnie odwrotnie sytuacja przedstawia się na Filipinach, gdzie 80% przedstawicieli tej grupy kosumenckiej uważa opinie na temat hoteli za istotne.

Wyniki ankiety wyraźnie pokazują, że oceny innych użytkowników odgrywają ważną rolę, pomagając większości klientów w wyborze miejsca noclegowego. I choć klienci biznesowi stanowią wyjątek, to jednak znacząca większość osób podróżujących rekreacyjnie (77%) zadeklarowała, iż nie zaryzykowałaby rezerwacji w hotelu, który nie mógłby się pochwalić choćby jedną recenzją.

*na podstawie krajów, w których grupa ankietowanych przekroczyła 100 osób

Dołącz do fanów Agoda.com na Facebooku lub subskrybuj nas na Google+, Instagramie oraz Pinterest, a otrzymasz informacje o ofertach specjalnych i promocjach w hotelach na całym świecie.

O Agoda Company Pte Ltd:

Agoda Company Pte Ltd (Agoda.com) jest wiodącą firmą oferującą rezerwacje hotelowe i specjalizującą się w zapewnianiu najatrakcyjniejszych ofert zniżkowych. Agoda.com jest częścią Priceline Group (Nasdaq:PCLN). Sieć Agoda.com obejmuje ponad 450 tysięcy hoteli na całym świecie. Międzynarodowy zespół ponad 1700 specjalistów, pracujących w wielu krajach, dba o zapewnienie najwyższej jakości usług oraz łączy lokalną wiedzę z szeroką siecią kontaktów, by móc zaoferować najlepsze oferty hotelowe zarówno podróżującym służbowo, jak i rekreacyjnie.

Agoda.com jest członkiem Pacific Asia Travel Association (PATA) i dąży do promowania podróży i uczynienia ich bardziej dostępnymi dla jeszcze większej ilości osób. AGODA® jest zarejestrowanym znakiem handlowym AGIP LLC, używanym przez Agoda Company Pte Ltd na podstawie licencji.