a&o Hostels, największa sieć hosteli w Europie, osiągnęła rekordowe wyniki firmy w 2024 r., przewyższając rekord ustanowiony w poprzednim roku. Wykazując silny wzrost rok do roku, a&o odnotowało 6,2 mln noclegów (2023: 6,1 mln), 2,8 mln gości (2023: 2,7 mln) i 232 mln euro przychodów (2023: 217 mln euro).

Oprócz wzrostu przychodów, liczby gości i noclegów, a&o otworzyło trzy nowe lokalizacje w 2024 r. w Brighton, Antwerpii i Brukseli. W lutym tego roku, firma otworzyła a&o Firenze Campo di Marte we Florencji i ogłosiła planowaną budowę nowego a&o Heidelberg, aby napędzać dalszy wzrost.

„Rok 2024 oznaczał stały wzrost i przekroczył rekordowe wyniki z 2023 r., co czyni go najlepszym wynikiem w naszej historii. Ponieważ w 2025 r. obchodzimy 25. rocznicę istnienia, a&o wchodzi w ten rok mocno i pewnie, a my pozostajemy w naprawdę dobrej pozycji, aby tworzyć i dostarczać długoterminowy, zrównoważony wzrost”, powiedział założyciel i dyrektor generalny a&o Oliver Winter.

Sieć budżetowych hoteli z siedzibą w Berlinie obchodzi w 2025 r. 25. rocznicę, otwierając swój pierwszy hostel w Berlin Friedrichshain wiosną 2000 r. Obecnie a&o zatrudnia w całej Europie ponad 1000 pracowników z ponad 50 krajów.

 

Ćwierćwiecze a&o to nie tylko rozwój do 42 lokalizacji od 2000 r. Ewoluowaliśmy i stworzyliśmy produkt budżetowy, który jest atrakcyjny zarówno dla podróżnych, jak i inwestorów, przenosząc go na nowy poziom”, powiedział Winter.

414,6 mln funtów na dalszy wzrost w Europie

We współpracy z właścicielami StepStone Group i Proprium Capital Partners, a&o inwestuje 414,6 mln funtów w rozbudowę, renowację i modernizację.

Philipp Westermann, partner w Proprium Capital Partners, stwierdza: „Nie możemy się doczekać dalszego długoterminowego wspierania wzrostu a&o Hostels, do którego a&o jest dobrze przygotowane będąc najlepszą firmą i marką w swojej klasie w sektorze”.

Europejskie obszary metropolitalne i popularne destynacje pozostają głównym celem ekspansji. Najnowszy projekt, a&o Heidelberg, będzie obejmował 118 pokoi w pięciopiętrowym budynku. Teren został nabyty, budowa rozpocznie się wiosną 2025 r., a otwarcie planowane jest na koniec 2026 r.

Trendy i perspektywy

Podróżujący w grupach pozostają główną grupą docelową a&o, stanowiąc 38% udziału gości. Dzięki szeroko zakrojonym optymalizacjom witryny, 40% rezerwacji grupowych odbywa się teraz bezpośrednio przez a&o, a średnia długość pobytu wynosi trzy noce. Średni pobyt podróżujących indywidualnie nieznacznie spadł z 1,9 do 1,8 nocy w 2024 r. 

Kluczowe statystyki:

Noclegi grupowe: 37,8% całkowitego udziału

Sesje chatbotów: 142 023 (znaczny wzrost z 85 000 w 2023 r.)

Pobrania aplikacji: 450 000 (2023: 250 000)

Członkostwo w klubie a&o: ok. 200 000 do końca roku

Noclegi w żeńskich akademikach: 112 000 (2023: 95 000)

Zrównoważony rozwój pozostaje kluczowym celem

Po dziesięciu latach nieustannych zobowiązań i prac na rzecz zrównoważonego rozwoju, w ramach których a&o zmniejszyło emisję dwutlenku węgla na nocleg o 78%, firma nadal promuje inicjatywy przyjazne dla środowiska. Dyrektor generalny Oliver Winter podkreśla: „Wzmacniamy nasze zaangażowanie i dokonujemy ukierunkowanych wewnętrznych inwestycji w zrównoważony rozwój”. a&o skupia się na bezpośrednich inwestycjach, a nie na zewnętrznych środkach kompensacyjnych, w tym:

• Zwiększeniu wykorzystania zielonej energii elektrycznej

• Redukcji marnowania żywności

• Zoptymalizowaniu łańcuchów dostaw

• Większemu zaangażowaniu społecznemu i kulturalnemu

Inicjatywy edukacyjne, takie jak a&o educare i art&o, zostaną jeszcze bardziej rozszerzone, a niezależne audyty i certyfikacje zostaną zintensyfikowane. Wewnętrzna grupa zadaniowa ESG kontynuuje swoje wysiłki, a Winter powiedział: „Każdy może i powinien przyczynić się do integracji zrównoważonego rozwoju z każdą aktywnością. Dzięki temu podróże pozostaną dostępne i niedrogie w przyszłości, co będzie miało pozytywny wpływ”.

 Rezerwacje bezpośrednie, wskaźniki obłożenia i najlepsze lokalizacje

„Każdy może podróżować” to zasada przewodnia a&o od momentu jego założenia, dzięki której niedrogie podróże są dostępne dla wszystkich. Średni wiek gości a&o to 18-24 lata, a prawie 50% rezerwacji jest dokonywanych bezpośrednio za pośrednictwem kanałów a&o. Aplikacja a&o odnotowała największy wzrost wśród kanałów rezerwacji, przy czym 70% bezpośrednich rezerwacji online jest dokonywanych za pośrednictwem smartfonów.

Najlepiej prosperujące lokalizacje:

Najwyższe obłożenie: a&o Köln Dom, które oferuje również najwyższe stawki dzienne.

Następne w rankingu: a&o Berlin Mitte i a&o Edinburgh City.

Pochodzenie gości w 2024 r.: 50% z Niemiec, a następnie z Polski, Austrii i Danii.