Ekstraklasa S.A. została partnerem merytorycznym najbardziej prestiżowych studiów podyplomowych z zarządzania w sporcie w Polsce.

Kierunek FIFA/CIES Sport Management Programme uruchomiono we współpracy: spółki PL.2012+ – operatora Stadionu Narodowego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz International Centre for Sport Studies (CIES).
Innowacyjny program jest realizowany w 16 krajach świata.

Polska jest czwartym państwem w Europie, w którym uruchomiono ten elitarny kierunek. Zajęcia prowadzą wykładowcy akademiccy z Akademii Leona Koźmińskiego oraz praktycy w zakresie zarządzania w sporcie.

– Siłą projektu są między innymi znakomici partnerzy – mówi Rektor Akademii Leona Koźmińskiego, prof. Witold T. Bielecki. – Cieszymy się, że zdarzyła się możliwość połączenia różnych doświadczeń we wspólnym celu, jakim jest wykształcenie osób profesjonalnie zarządzających sektorem sportowym. Solidna wiedza akademicka i ogromne doświadczenie praktyków i ekspertów to dwa filary, na których opiera się program. Wierzymy, że studia te wpiszą się w szerszy proces przemian w obszarze zarządzania polskim sportem.

W projekcie bierze udział także Ekstraklasa S.A., organizator najwyższego szczebla rozgrywek piłkarskich w Polsce.

– Studia FIFA/CIES to dobre miejsce spotkań praktyków, połączone ze zdobywaniem unikalnej wiedzy.
Od ludzi inwestujących w siebie poprzez studia podyplomowe z zakresu zarządzania w sporcie najczęściej można usłyszeć, że ich marzeniem jest praca w piłce nożnej. Z drugiej strony, przy dynamicznym rozwoju klubów piłkarskich w naszym kraju pożądani są profesjonaliści z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym. Te studia to szansa na połączenie tych dwóch środowisk – komentuje Marcin Animucki, Wiceprezes Ekstraklasy S.A.

W ciągu 180 godzin dydaktycznych studiów realizowanych jest 6 modułów tematycznych: zarządzanie,  marketing, prawo, finanse, komunikacja oraz zarządzanie wydarzeniem. Poza zagranicznymi ekspertami FIFA/CIES wśród guest speakerów znaleźli się między innymi Robert Korzeniowski i Michał Pol.

Najbardziej prestiżowe studia podyplomowe z zarządzania w sporcie w Polsce, to również praktyka. Podczas zajęć na Stadionie Narodowym, każdy ze słuchaczy zostanie włączony do jednego z wielu zespołów projektowych. Dzięki temu każdy z bliska zobaczy jak powstają największe wydarzenia sportowe i rozrywkowe w Polsce.

– „Stadion Narodowy miejsce, które ma znaczenie” – to nie tylko nasze hasło. To wizja, którą każdego dnia realizujemy. Dziś mamy już znaczenie dla sportu, rozrywki oraz dla biznesu. Mamy aspirację by stać się
miejscem, które ma znaczenie również dla edukacji. Pomysł stworzenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania w sporcie narodził się właśnie na Stadionie Narodowym. Wierzymy w to, że dzięki FIFA/CIES Sport Management Programme wykształcimy kadrę profesjonalistów, która będzie miała realny wpływ na poziom zarządzania w polskim sporcie – podkreśla Tomasz Półgrabski, prezes PL.2012+.

W pierwszej edycji studiów, która zakończy się we wrześniu 2015 r bierze udział 27 słuchaczy. Rekrutacja do drugiej odsłony studiów Zarządzanie w sporcie ruszy wiosną 2015 .

Honorowy patronat nad studiami objął Polski Komitet Olimpijski. Partnerem strategicznym projektu jest Coca-Cola. Partnerem studiów jest również Sponsoring Insight, a patronem medialnym – Przegląd Sportowy.

Czym są studia podyplomowe Zarządzanie w sporcie?
FIFA/CIES Sport Management Programme to unikalny program stworzony z myślą o rozwoju dyscypliny zarządzania sportem z wykorzystaniem najnowszej wiedzy i najlepszych praktyk. Podczas studiów uczestnicy uzyskają nowoczesną wiedzę z zakresu zarządzania, planowania i organizowania przedsięwzięć sportowych, poznają sposoby wykorzystania narzędzi marketingowych oraz dowiedzą się, jak wykorzystać umiejętności zarządcze, uwzględniając obecne realia panujące w branży sportowej w Polsce.

Starannie dobrana kadra oraz spotkania z praktykami pozwalają na spojrzenie na kwestię zarządzania sportem z wielu perspektyw.

O Ekstraklasie S.A.
Spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywek piłki nożnej mężczyzn w Polsce. Powstała w 2005 r. Poza zarządzaniem rozgrywkami spółka powołana została do realizacji dwóch celów: sprzedaży praw mediowych oraz scentralizowanych praw marketingowych.
Ekstraklasa S.A. jest spółką akcyjną – jej akcjonariusze to 16 Klubów biorących udział w rozgrywkach Ekstraklasy oraz Polski Związek Piłki Nożnej.
Ekstraklasa S.A. jest 100 proc. udziałowcem firmy EKSTRAKLASA LIVE PARK, która zajmuje się produkcją telewizyjną największej liczby wydarzeń na żywo w Polsce. EKSTRAKLASA LIVE PARK jest wyłącznym producentem sygnału telewizyjnego ze wszystkich meczów Ekstraklasy.
    
O Stadionie Narodowym
Stadion Narodowy, którego operatorem od 1 stycznia 2013 roku jest spółka PL.2012+, to najnowocześniejszy obiekt sportowy w Polsce i jeden z najlepszych stadionów świata. Arena wybudowana na piłkarskie Euro 2012 stała się symbolem nowoczesnej Warszawy. To tu odbywają się najważniejsze wydarzenia sportowe i rozrywkowe w kraju. Stadion Narodowy to jednak nie tylko obiekt piłkarski. To arena multifunkcjonalna. Tylko w 2014 roku na Narodowym zorganizowano mecze piłki nożnej, otwarcie MŚ w siatkówce, zawody lekkoatletyczne, rajdowe oraz pokazy monster trucków. Stadion Narodowy był też salą koncertową, kinem oraz największym w tej części świata kompleksem lodowisk. W sumie w 2014 roku na Narodowym zorganizowano blisko 500 różnych wydarzeń – 28 całostadionowych, 350 biznesowych oraz ponad 100 społecznych i kulturalnych. Dzięki umiejętnemu zarządzaniu Stadion Narodowy stał się najpopularniejszym miejscem w Polsce. Od stycznia odwiedziło go ponad 1,5 mln gości.

O Akademii Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o szerokim profilu biznesowym, posiadająca pełne uprawnienia akademickie. Założona w 1993 roku.  Oferuje studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie nauk ekonomicznych i humanistycznych, a także studia jednolite magisterskie w zakresie nauk prawnych.  Ofertę kształcenia uzupełniają liczne studia podyplomowe, w tym programy MBA, oraz studia doktoranckie.  Od 2009 roku ALK jest klasyfikowana w prestiżowych rankingach edukacyjnych „Financial Times” – Business School Rankings, konkurując z najlepszymi uczelniami z całego świata. Od wielu lat zajmuje też I miejsce wśród polskich niepublicznych szkół wyższych w rankingach edukacyjnych publikowanych m.in. przez miesięcznik „Perspektywy” i „Rzeczpospolitą”, a także tygodnik „WPROST”.

ALK posiada też trzy najważniejsze akredytacje międzynarodowe: EQUIS, AMBA i amerykańską akredytację AACSB, którą ma zaledwie 6 proc. szkół biznesowych na świecie, w tym takie uczelnie jak Yale i Harvard University.