Travelport, czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej, poinformował o przedłużeniu na kolejne lata umowy dystrybucyjnej typu full content z Alitalia, czołowym włoskim przewoźnikiem lotniczym.

Umowa wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym i zapewni 67 tys. biur podróży podłączonym do systemu firmy Travelport dostęp do taryf i biletów lotniczych (w tym internetowych) oraz usług dodatkowych oferowanych przez Alitalia.

W ramach umowy Alitalia wdroży również technologię Rich Content and Branding, stanowiącą kluczowy element platformy Travelport Merchandising. Technologia ta pozwoli Alitalia zarządzać tym, w jaki sposób jej oferta i usługi dodatkowe są prezentowane biurom podróży.

Aldo Ponticelli, wiceprezes Alitalia ds. dystrybucji, powiedział: „Cieszymy się z przedłużenia współpracy z firmą Travelport. Nowa długoterminowa umowa, obejmująca innowacyjną platformę Travelport Merchandising, a zwłaszcza technologię Rich Content and Branding, zapewnia nam nieosiągalne wcześniej możliwości promowania naszej oferty wśród biur podróży i klientów. Pozwoli nam to wyróżnić się na tle konkurencji i uzyskać wymierne korzyści dla naszej firmy”.

Robin Ranken, dyrektor Travelport ds. usług dla linii lotniczych w Europie, dodał: „Jesteśmy dumni z naszej długofalowej współpracy z Alitalia i niezmiernie cieszymy się z przedłużenia umowy z tą firmą, która teraz obejmuje również technologię Rich Content and Branding. Travelport świętował ostatnio podpisanie pięćdziesiątej umowy na tę nową, niesamowitą technologię. Cieszymy się, że Alitalia dołączyła do tego zacnego grona przewoźników krajowych i tanich linii lotniczych. Jesteśmy przekonani, że podpisana umowa przyniesie ogromne korzyści Alitalia, współpracującym z nami biurom podróży oraz klientom”.

KONIEC

Uwagi dla redaktorów

Platforma Travelport Merchandising została wprowadzona w kwietniu 2013 roku i cieszy się sporym zainteresowaniem w branży. Obejmuje ona następujące trzy komponenty:

•    Travelport Aggregated Shopping, pierwsze takie rozwiązanie w branży turystycznej, zbiera na jednym ekranie wyniki wyszukiwania produktów i ofert różnych przewoźników — zarówno tych „tradycyjnych”, którzy korzystają z protokołu ATPCO, jak i tanich linii lotniczych, które wolą komunikować się z firmą Travelport z wykorzystaniem interfejsu API. Nowa technologia eliminuje potrzebę przeglądania i porównywania ofert na kilku ekranach i pozwala biurom podróży efektywnie porównywać oferty obydwu typów przewoźników w ramach jednego procesu.

•    Travelport Ancillary Services pozwala biurom podróży sprzedawać produkty dodatkowe linii lotniczych, takie jak rezerwacja konkretnych miejsc, posiłki czy dodatkowy bagaż, w ramach istniejącego przepływu pracy, bez potrzeby rezerwacji w dedykowanych serwisach internetowych przewoźników.

•    Travelport Rich Content and Branding pozwala przewoźnikom efektywniej promować i sprzedawać swoje produkty dzięki spersonalizowanemu wyświetlaniu produktów i treści.

Więcej informacji na temat platformy Travelport Merchandising oraz technologii Rich Content and Branding znajduje się na stronie http://www.travelportmerchandisingsolutions.com/.

Informacje o firmie Travelport (www.travelport.com)
Travelport to czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ok. 3 600 pracowników. W 2013 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Travelport to firma prywatna. Jej działalność obejmuje dwa obszary:
•    Turystyczną platformę handlową (Travel Commerce Platform), za pomocą której ułatwiamy handel w branży turystycznej. Nasza zastrzeżona platforma B2B umożliwia dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów zarówno online, jak i offline. Turystyczna platforma handlowa wychodzi naprzeciw ciągle zmieniającym się wymaganiom branży turystycznej, wprowadzając nowy wymiar elektronicznej dystrybucji produktów i usług oferowanych przez linie lotnicze. Ponadto platforma pozwala obsługiwać nie tylko rezerwację biletów lotniczych, lecz także miejsc hotelowych, biletów kolejowych i rejsów oraz wynajem samochodów. Travelport wykorzystał również swoją wiedzę branżową do zaprojektowania pionierskiego rozwiązania B2B do obsługi płatności, które zaspokaja potrzeby pośredników turystycznych w zakresie bezpiecznego i efektywnego rozliczania transakcji. Oprócz tego Travelport wykorzystuje obszerne dane zarządzane przez naszą platformę do świadczenia biurom podróży, liniom lotniczym i innym podmiotom korzystającym z takich danych szeregu usług dodatkowych, takich jak usługi reklamowe, usługi subskrypcji, analiza danych biznesowych oraz ukierunkowane na marketing narzędzia analityczne.
•    Usługi technologiczne (Technology Services), w ramach których świadczymy liniom lotniczym kluczowe usługi informatyczne, m.in. zakup i wystawianie biletów oraz kontrola odlotów, pozwalają im skupić się na podstawowej działalności i obniżyć koszty. Obsługujemy systemy rezerwacyjne i magazynowe oraz inne kluczowe systemy linii lotniczych Delta Air Lines.