Podczas III Królewskiego Festiwalu Światła, firma Philips, globalny lider rozwiązań oświetleniowych, stworzy Uliczkę Braci Philips. Będzie to 120-metrowa aleja ozdobiona 600 dynamicznie ziluminowanymi parasolami. W tej przestrzeni i na fasadzie Pałacu w Wilanowie firma zaprezentuje możliwości tworzenia przestrzeni miejskich z wykorzystaniem energooszczędnych rozwiązań LED.

Od 13 do 15 lutego 2015 r. odbywać się będzie trzecia edycja Królewskiego Festiwalu Światła w warszawskim Wilanowie, organizowana przez Dzielnicę Wilanów, Centrum Kultury Wilanów i Muzeum Pałacu Króla Jana III. Strategiczny partner Festiwalu firma Philips przygotuje na ulicach Cendrowskiego i Kostki Potockiego 120-metrową aleję stworzoną z 600 dynamicznie ziluminowanych parasoli zawieszonych na wysokości 5 metrów. Do ich oświetlenia zostanie wykorzystane 115 indywidualnie sterowanych opraw Philips LED, pozwalających tworzyć dynamiczne sceny świetlne, dzięki czemu każdego dnia Festiwalu Uliczka Braci Philips zostanie rozświetlona 16 milionami kolorów.

 „Bracia Philips byli wielkimi innowatorami, poszukującymi nowych rozwiązań, które będą służyć człowiekowi. W ten sposób w 1891 roku powstały pierwsze żarówki Philips. Teraz w obszarze oświetlenia jesteśmy świadkami rewolucji LED. Na Uliczce Braci Philips chcemy pokazać, że dziś dzięki rozwiązaniom LED światło ma jeszcze większy urok i moc. Potrafi na nowo definiować przestrzeń i tworzyć niepowtarzalną atmosferę, przyciągającą ludzi” – stwierdził Bogdan Rogala, wiceprezes zarządu Philips Lighting Poland SA. Każdego dnia Festiwalu inscenizacji świetlnej towarzyszyć będą pokazy dla najmłodszych, a po godz. 20 koncerty standardów jazzowych.

Ponadto, Philips wydobędzie z mroku piękno Pałacu Królewskiego w Wilanowie i prowadzącą do niego bramę. Fasada pałacowa zostanie rozświetlona klasyczną architektoniczną iluminacją podkreślającą historię oręża polskiego opowiedzianą płaskorzeźbami znajdującymi się powyżej gzymsu, na elewacji Pałacu.

Do iluminacji Pałacu i bramy do niego prowadzącej oraz rozświetlania Uliczki Braci Philips wykorzystane zostaną najnowsze, energooszczędne rozwiązania Philips LED. Zainstalowanych zostanie 285 opraw, o łącznej mocy 12 kW. Całkowity koszt energii elektrycznej wykorzystanej przez Philips w trzy festiwalowe dni wyniesie niespełna 80 zł.

Podczas Festiwalu działać będzie także Philips Social Newsroom, czyli innowacyjna platforma przedstawiająca na żywo relację z wydarzenia, którą współtworzyć będą jego uczestnicy. Gromadzić będzie ona wszystkie zdjęcia, filmy czy posty z Królewskiego Festiwalu Światła oznaczone w mediach społecznościowych oznacznikiem #miastoswiatla. Tę relację będzie można śledzić na żywo na Uliczce Braci Philips, na ekranach świetlnych umieszczonych w przeszklonej przestrzeni Philips Social Newsroom lub w Internecie na serwisie Facebook – Philips Moc Światła oraz pod adresem https://tagboard.com/miastoswiatla/192454 .