Firma ASUS, świętując 25-lecie swojej działalności, spytała Polaków o to jakie atrakcje turystyczne w naszym kraju są ich zdaniem najbardziej warte odwiedzenia. Odpowiedzi, jakich udzielali na to pytanie, nie są takie oczywiste.

Swoje głosy Polacy mogli oddawać na jedną z 25 atrakcji: muzeów, szlaków turystycznych i obiektów rekreacyjnych, położonych zarówno w największych miastach, jak i na odludziach. Największą ilość głosów oddano na Wyspę Młyńską w Bydgoszczy. To charakterystyczne miejsce kilka lat temu przeszło kosztowną rewitalizację i zmieniło się nie do poznania. Obecnie Bydgoszczanie chętnie tam wypoczywają, Wyspa Młyńska jest również znana dzięki amfiteatrowi, który w sezonie stanowi centrum artystyczne miasta. Na bydgoską wyspę oddano 24% głosów w sondzie.
Drugie miejsce, dzięki 11% głosów, zajęło warszawskie Centrum Nauki Kopernik, które mimo krótkiej historii (otwarto je dokładnie 4 lata temu) zdążyło już zostać jednym z najbardziej charakterystycznych obiektów w stolicy. Zwiedzający docenili szerokie możliwości tej instytucji, która bawi i edukuje nie tylko dzieci i młodzież, ale i dorosłych. Dlatego też gmach nad brzegiem Wisły jest nieustannie oblegany przez turystów z Polski i z zagranicy.
Zdaniem 7% głosujących najlepszą atrakcją turystyczną w kraju są podziemia Rynku Głównego w Krakowie. Zajmujący ponad 6 tys. m² oddział Muzeum Historycznego Miasta Krakowa to jedna z najnowszych atrakcji dawnej stolicy. Niczym wehikuł czasu zabiera turystów w podróż do pradawnej Polski, sprawnie łącząc naukę z rozrywką.
Plebiscyt o najlepszych atrakcjach turystycznych w Polsce został przeprowadzony przez portal Gazeta.pl, w ramach akcji „25 lat niesamowitości”, organizowanej wspólnie z ASUSem. Ankietowani wypowiedzieli się nie tylko na temat swoich preferencji w zakresie turystyki, ale także o filmie i muzyce, sporcie, grach i najważniejszych wydarzeniach. W badaniach wzięło udział ponad 17 500 internautów.

ASUS
Firma ASUS jest producentem najlepiej sprzedających się i najczęściej nagradzanych płyt głównych oraz jedną z trzech firm będących w światowej czołówce pod względem liczby sprzedanych notebooków. ASUS projektuje i wytwarza produkty, które idealnie zaspokajają potrzeby dzisiejszego domu i biura. Firma posiada bogate portfolio, na które składają się płyty główne, karty graficzne, napędy optyczne, monitory, stacjonarne komputery osobiste, komputery All-in-One, notebooki, netbooki, serwery, urządzenia multimedialne, rozwiązania bezprzewodowe, urządzenia sieciowe, tablety i smartfony. W 2013 roku firma ASUS zdobyła 4256 nagród i to jej przypisywane jest zrewolucjonizowanie przemysłu komputerowego dzięki komputerom Eee PC™. Firma zatrudnia ponad 12500 pracowników, w tym światowej klasy zespół badawczo-rozwojowy złożony z 3800 inżynierów. W 2012 roku dochód firmy wyniósł ok. 14 mld dolarów amerykańskich.

Kontakt:
Monika Grabowska
PR Manager
ASUS Polska
ul. Postępu 6, 02-676 Warszawa
monika_grabowska@asus.com
tel.: +48 (0) 500 076 944

Adam Kozłowski
Monday PR dla ASUS Polska
Account Manager
ul. Czeczota 31, 02-607 Warszawa
adam.kozlowski@mondaypr.pl
Te.: +48 (0) 728 926 196