II Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO zorganizowany został przez Turystyczną Organizację Otwartą (TOO) oraz Magazyn „All Inclusive”.
Zgłosiło się 30 sprzedawców z Europy, Afryki i Azji oraz 80 kupujących z Polski, którzy spotkali się w gościnnych wnętrzach warszawskiego hotelu Regent. Gości powitali Alina Dybaś – prezes Turystycznej Organizacji Otwartej – oraz Michał Domański – naczelny luksusowego magazynu ALL INCLUSIVE, świeżo nagrodzonego statuetką i tytułem “Sukces Roku 2022” i prezes wydającej go spółki Media Sol.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko włoskiej wyspy Elba (www.elbapromotion.it), znanej m.in. z pobytu więzionego na niej cesarza Napoleona oraz wspaniałego klimatu. Ta należąca do Toskanii, trzecia co do wielkości włoska wyspa warta jest odwiedzin – przekonywał Alessandro Gentini, charyzmatyczny i sympatyczny wiceprezydent Associazione Albegatori Isola d’Elba. Poza ciekawą historią, czystym morzem z ładnymi plażami oraz bujną przyrodą i smaczną kuchnią z białymi winami ze starożytnych winnic, Elba słynie obecnie przede wszystkim z uprawianych tu rozmaitych sportów – wyścigów kolarskich, maratonów, triatlonów, sportów wodnych czy wyścigów samochodowych. Jesienią odbędą się tu Międzynarodowe Targi Aktywności Sportowych i Wellness. W tym roku 27 International Sport Active and Wellness Tourism Trade Fair BTS ELBA 2022 odbędzie się w dniach 7–9 października.
Na warszawski workshop przyjechała spora grupa hiszpańskich firm turystycznych m.in. z Katalonii: Generalitat Catalunya (https://experience.catalunya.com/en), Costa Brava (https://en.costabrava.org/) i Lloret de Mar (www.lloretdemar.org), a także z Wysp Kanaryjskich: hotel Jardin Tecina, dysponujący m.in. polem golfowym Tecina Golf, grupa Landmar Hotels z dwoma wysokiej klasy obiektami na południu Teneryfy. Z kolei Fuerteventurę (www.visitfuerteventura.es) reprezentował Florencio Gonzalez z firmy Hiszpania de Luxe, która zajmuje się promocją Hiszpanii na rynku polskim. Tym razem przedstawiał on jedną z mniej znanych wysp Kanaryjskich – Fuerteventurę, a zwłaszcza jej enoturystykę, ciekawą ze względu na sposób uprawy winorośli na tej wulkanicznej wyspie.
Znana hiszpańska firma hotelowa Meliá Hotels International to duża sieć z niemal 300 hotelami rozsianymi po całym świecie, a sieć hotelowa Be Live Hotels posiada kilkanaście obiektów w Hiszpanii i na Karaibach.
Creta Maris Beach Resort w Hersonissos to przede wszystkim miejsce na rodzinne wakacje. Położony jest 24 km od lotniska w Heraklionie. Hotel, aquapark i sześć restauracji ulokowanych jest na powierzchni 150 000 m2.
Ilona Kbejan z Estonian Tourist Board (www.visitestonia.com) przywiozła przewodnik po polsku po tym niewielkim, niezmiernie interesującym kraju bałtyckim, na razie niestety mało znanym wśród polskich turystów.
Emirat Ras al-Chajma (Ras al Khaimah) zapraszał do odwiedzenia najbardziej północnego emiratu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Z kolei firma Paradise & Wilderness oferowała ekscytujące safari w Tanzanii oraz nadmorski wypoczynek na rajskim Zanzibarze.
Izrael – Land of Creation (www.goisrael.com), który niedawno zniósł wszelkie ograniczenia wjazdowe, reprezentowała szefowa przedstawicielstwa turystyki tego kraju w Warszawie – Anna Zohar-Żak.
Jitka Beye, Director of Hospitality czeskiej firmy Empirent z Pragi, polecała luksusowe obiekty, jak Old Royal Post Residence usytuowany w praskiej dzielnicy Mala Strana oraz farmę Oblik (www.statek-oblik.cz), czyli komfortową agroturystykę w pięknej XVII-wiecznej farmie w Czechach na bardzo wysokim poziomie.
Na Kaukaz, w krainę górskich ścieżek, majestatycznych ośnieżonych szczytów i historycznej architektury zapraszała Joana Vilbik, sympatyczna przedstawicielka gruzińskiego biura podróży „Gruzja z nami wariatami”. To niewielkie, rodzinne biuro turystyczne charakteryzuje się indywidualnym podejściem do klientów (www.georgiawithcrazies.com).
Była też niemiecka firma ubezpieczeniowa HanseMerkur oferująca tanie ubezpieczenia podróżne (www.hansemerkur.pl) oraz Incentive App, nowoczesna, intuicyjna aplikacja do zarządzania wyjazdami grupowymi dowolnego typu i wielkości (www.incentiveapp.pl). Wszystko, cały wyjazd zarządzany jest przy pomocy smartfona.
Kolejny, trzeci workshop ALLinTOO planowany jest w listopadzie br. w czeskiej Pradze.
Grzegorz Micuła